josefien-canada.reismee.nl

Naar Canada!

Goedemiddag meelezers van het thuisfront!

De vlucht naar Toronto begint zijn eindpunt te naderen en omdat er geen tijd is om een nieuwe film helemaal af te kijken begin ik maar met dat blog dat ik jullie had beloofd :). Even lekker schrijven onder het genot van een beetje klassieke muziek. Geen idee wat voor klassieke muziek ik luister trouwens. Iets met fluiten of zo. Thanks to mijn muziekdocent weet ik wel dat het een vierkwarts maatsoort is. Dat is al wat toch?

Van de organisatie moesten we allemaal (het groepje van 13 studenten die naar Canada gaan) om kwart voor zeven op Schiphol staan, dus dat betekende voor mij om vijf uur opstaan. De dag ervoor had ik alles al ingepakt, met de nodige stress en spanning natuurlijk, dus alles stond al helemaal klaar voor vertrek. Op naar Schiphol! Eenmaal daar werd ik geholpen met inchecken en hebben ik mijn koffers afgegeven. Na nog een paar foto’s, inclusief groepsfoto waar ik heel awkward op sta, was het tijd om afscheid te nemen en met z’n dertienen door te gaan naar de paspoort/handbagage controle. Naar Canada gaat dat toch allemaal net iets anders. Op de één of andere manier hoef je hier niet al je electronica e.d. uit je tas te halen, maar leg je alles gewoon, hoppa, in het bakje. Daarna kom je bij de DIY paspoortcontrole. Je wordt tussen twee poortjes opgesloten, dan slurpen ze je paspoort op zodat je vervolgens ongemakkelijk naar een beeldscherm moet grijzen om te checken of je op je pasfoto lijkt. Het lijkt de Albert Heijn wel met al die selfservice! De koffers kon ik ook al zelf doen!

Eenmaal langs alle controles zijn we naar de gate gegaan en ingestapt in het vliegtuig. En ik vind het een fantastisch vliegtuig! Ik wist al dat iedereen een eigen TV zou krijgen, maar er staan ook echt goede films op. Ik heb bijvoorbeeld net Black Panther gekeken. Ook had ik niet verwacht dat dit vliegtuig een heuse trap zou hebben en dat je niet meer hoeft te betalen voor je eten, ook drankjes niet.

Naast me zit één van mijn reisgenootjes en we hebben ontzettend veel geluk met onze stoelen. We zitten best wel vooraan en de stoel bij het raam is wonder boven wonder niet bezet, waardoor we lekker met z'n tweeën zitten en we hebben een stoel extra om onze zooi op te leggen. We hebben ruimte, genoeg entertainment en koekjes dus ik vermaak me wel! Alleen niet zo erg tijdens de lunchtijd. Vliegtuigpasta is namelijk nog minder smakelijk dan eten in een ziekenhuis. Heerlijk die snotterige champion-kaas saus (en ik geloof dat er iets van doperwtjes inzaten, daar leek het tenminste op)... Gelukkig zat er ook een toetje bij en kwam er even later nog een kaneelbroodje langs.

Na nog een heerlijk dutje te hebben gedaan en een laatste keer naar de WC te zijn gegaan zijn we nu eindelijk aan het landen. Straks in Toronto komen we ongeveer 12 uur 's middags aan lokale tijd. Dat is voor ons 6 uur 's avonds. In Toronto moeten we dan 3 uurtjes wachten en dan hebben we nog een korte vlucht naar Halifax van 2 uur.

Lieve mensen. Heel veel plezier met school en werk straks.

Leuk dat jullie meelezen!

Groetjes,

Josefien

PS: Ik neem hier een nieuwe simkaart. Als je me wil bereiken kan je me een mailtje sturen. En stuur dan een beetje een leuke mail.

Reacties

Reacties

Tijmen

Fijn om te horen dat het tot nu toe goed met je gaat.

Groeten van je broer

Flippo

Hoi Josefien, wij zijn een dagje in Otterlo. net kip curry Madras ( AH -Pakket) gegeten en ik miste je bij de maaltijd! Nu al! Nog maar 3 maanden te gaan. mamma zei dat je veilig bent aangekomen. dag lieve, stoere dochter van me! liefs van F.

Jonathan

He Josefien,

Ik hoop nog meer van je avonturen te lezen. Veel plezier daar tussen de k’nucks

Linda

Hi schat wat superleuk je eerste verhaal ik hoor t je zeggen;-))) WoW een vliegtuig met een trap cool! Nou veel plezier daar! Liefs van ons allemaal

Marco

Ha Josefien, wat leuk dat we het avontuur kunnen volgen. Hier was het eten ook niks. Ben benieuwd wat de Canadese keuken je brengt -) Liefs van hier en veel plezier!

Elaine

Hallo buurvrouw, Renske stuurde mij de link.
Ik heb mij nu officieel opgegeven.
Leuk om het allemaal te lezen. Sterkte met het wennen.
Liefs

Esther Maas

Leuk Josefien! En ni proberen door je jetlag te komen;-) xx esther

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active